Oto lista kilku najważniejszych rzeczy o których powinieneś pamiętać podczas eksploatacji zbiornika podczas zimy:
-
Upewnij się, że zbiornik jest odpowiednio uziemiony. Ładunek elektrostatyczny może uszkodzić układ dystrybucyjny oraz inne podzespoły elektroniczne w zbiorniku. Na rynku dostępny jest cały wachlarz prętów uziemiających. Producenci zbiornika zadbali o przygotowanie zbiorników do uziemienia.
-
Przed zamówieniem paliwa poproś dostawcę o podanie parametrów paliwa a zwłaszcza o dane dotyczące temperatury zamarzania oraz temperatury blokady filtra. Pozwoli to uniknąć przykrych konsekwencji w postaci zamarzniętego filtra paliwa w zbiorniku.
-
Zadbaj aby dostęp do zbiornika był dobrze odśnieżony a także posypany piaskiem lub sorbentem.
-
Jeżeli korzystasz z systemu kontroli kierowców upewnij się, że jest on na stałe podłączony do prądu. Zwłaszcza podczas ujemnych temperatur może on ulec uszkodzeniu. W przypadku gdy jest od podłączony na stałe do prądu jego ogrzewaniem zajmuje się specjalna, umieszczona wewnątrz grzałka.
-
Odpowiednio nasmaruj i zabezpiecz tłustą substancją zamki zabezpieczające szafę dystrybucyjną. Pozwoli to na łatwy dostęp do zbiornika podczas mrozu.
-
Nigdy nie napełniaj zbiornika do maximum podczas niskich temperatur. Kiedy temperatura wzrośnie objętość cieczy zwiększy się i może dojść do rozsadzenia zbiornika.
-
Po zakończonym tankowaniu postaraj się aby w wężu dystrybucyjnym znajdowało się jak najmniej paliwa.
-
Przede wszystkim zachowaj zdrowy rozsądek.