Transport oleju napędowego w zbiornikach mobilnych 0
Transport oleju napędowego w zbiornikach mobilnych

Jeżeli chodzi o transport oleju napędowego na użytek własny, np. przemieszczanie go z jednego placu budowy na drugi, zastosowanie mają przepisy umowy europejskiej ADR, które dopuszczają transport oleju napędowego w ilości do 1000 litrów w tzw. zbiornikach mobilnych na ON.

W przypadku tym chodzi o zwolnienie ADR na podstawie ilości przewożonej w jednostce transportowej ( 1.1.3.6 ADR ).  Zwolnienie to określane jest przez wielu przewoźników mianem 1000 punktów. Polega ono na określeniu limitu ładunku towarów niebezpiecznych na pojazd, bez względu na wielkość opakowania. Opakowania w tym wypadku powinny spełniać wszystkie wymogi dotyczące certyfikacji i oznakowania.

Dodatkowo, aby móc skorzystać z wyłączenia ze względu na kategorię transportową należy pamiętać o kilku istotnych rzeczach m.in:

Korzystając z wyłączenia  dotyczącego  ograniczonych ilości na  jednostkę  transportową nie jest wymagane stosowanie części przepisów ADR, a w szczególności :

  • nie ma obowiązku oznakowania pojazdu pomarańczowymi tablicami oraz nalepkami;
  • nie ma obowiązku stosowania  przepisów odnoszących się  do manipulowania oraz załadunku i rozładunku towarów niebezpiecznych w miejscach publicznych;
  • nie ma obowiązku przewożenia w pojeździe: świadectwa dopuszczenia  pojazdu, zaświadczenia  o przeszkoleniu kierowcy ;
  • nie ma obowiązku wyposażenia  pojazdu w dodatkową  gaśnicę, w klin do podkładania  pod koła, dwa stojące znaki ostrzegawcze, kamizelki ostrzegawcze, latarkę oraz  sprzęt ochrony dróg oddechowych;
  • w pojeździe mogą  być  przewożeni pasażerowie;
  • nie obowiązują przepisy szczególne dotyczące konstrukcji pojazdu.

Wymagania, które nie przestały obowiązywać.

  • obowiązek wystawienia dokumentu przewozowego;
  • obowiązek przestrzegania zakazów ładowania razem;
  • obowiązek przestrzegania zakazów przewozu niektórych towarów niebezpiecznych z żywnością;
  • obowiązek wyposażenia pojazdu w jedną gaśnicę 2 kg.

Dodatkowo nadawca wypełniając dokument przewozowy powinien w przypadku stosowania przepisu 1.1.3.6 podać całkowitą ilość towarów niebezpiecznych w każdej kategorii transportowej. 

Przypominamy, że olej napędowy należy do III kategorii transportowej.

czytaj całość »
Eksploatacja zbiornika na paliwo w okresie zimowym 0

 Oto lista kilku najważniejszych rzeczy o których powinieneś pamiętać podczas eksploatacji zbiornika podczas zimy:

 

  1. Upewnij się, że zbiornik jest odpowiednio uziemiony. Ładunek elektrostatyczny może uszkodzić układ dystrybucyjny oraz inne podzespoły elektroniczne w zbiorniku. Na rynku dostępny jest cały wachlarz prętów uziemiających. Producenci zbiornika zadbali o przygotowanie zbiorników do uziemienia.

  2. Przed zamówieniem paliwa poproś dostawcę o podanie parametrów paliwa a zwłaszcza o dane dotyczące temperatury zamarzania oraz temperatury blokady filtra. Pozwoli to uniknąć przykrych konsekwencji w postaci zamarzniętego filtra paliwa w zbiorniku.

  3. Zadbaj aby dostęp do zbiornika był dobrze odśnieżony a także posypany piaskiem lub sorbentem.

  4. Jeżeli korzystasz z systemu kontroli kierowców upewnij się, że jest on na stałe podłączony do prądu. Zwłaszcza podczas ujemnych temperatur może on ulec uszkodzeniu. W przypadku gdy jest od podłączony na stałe do prądu jego ogrzewaniem zajmuje się specjalna, umieszczona wewnątrz grzałka.

  5. Odpowiednio nasmaruj i zabezpiecz tłustą substancją zamki zabezpieczające szafę dystrybucyjną. Pozwoli to na łatwy dostęp do zbiornika podczas mrozu.

  6. Nigdy nie napełniaj zbiornika do maximum podczas niskich temperatur. Kiedy temperatura wzrośnie objętość cieczy zwiększy się i może dojść do rozsadzenia zbiornika.

  7. Po zakończonym tankowaniu postaraj się aby w wężu dystrybucyjnym znajdowało się jak najmniej paliwa.

  8. Przede wszystkim zachowaj zdrowy rozsądek.

 

 

System kontroli kierowców w Twojej firmie 0

Dlaczego Elektroniczny System Kontroli Kierowców ?

⦁ Łatwość użytkowania.
Instalacja, konfiguracja oraz uruchomienie zajmuje kilkanaście minut.

⦁ Bezpieczeństwo.
System umożliwia pobieranie płynów tylko wcześniej zarejestrowanym użytkownikom oraz pojazdom.

⦁ Dokładność.
Każde tankowanie zostaje zarejestrowane i zapisane w systemie.

⦁ Łatwość obsługi
Przyjazne i intuicyjne oprogramowanie PC pozwalające na generowanie raportów zużycia paliwa wg. własnych preferencji.

⦁ Renoma
Nasz system kontroli kierowców to sprawdzone urządzenie działające już w Polskich i zagranicznych firmach od ponad 20 lat.


Jakie są elementy systemu?

Sercem systemu jest sterownik, który pełni funkcję liczydła oraz rejestratora tankowań. Umożliwia autoryzację pojazdów/osób i gromadzi informacje o dokonanych operacjach.

 

Komunikacja z użytkownikiem odbywa się za pomocą dużego, czytelnego wyświetlacza oraz wygodnej klawiatury alfanumerycznej. Ponadto system obsługuje elektroniczne identyfikatory tzw. chipy oraz karty magnetyczne, tak aby w łatwy sposób umożliwić pobór paliwa uprawnionym pracownikom.

 

Kontrolę nad urządzeniem zapewnia przemyślane oraz intuicyjne oprogramowanie PC. Dostęp do programu odbywa się za pomocą przeglądarki internetowej.

 

Przy odpowiedniej konfiguracji istnieje możliwość dostępu do oprogramowania z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.


Logowanie do oprogramowania oraz konfigurację identyfikatorów zapewnia kompaktowy i niezawodny programator RFD-100.

 

W wersji podstawowej systemu służy on jako podstawowe medium do przenoszenia informacji ze sterownika do komputera i z komputera do sterownika.

 

Kolejnym elementem systemu są poręczne i przemyślane, autoryzowane identyfikatory w postaci pastylek oraz kart magnetycznych służące do identyfikacji pojazdów jak i osób tankujących paliwo.


Uprawnienia do konfiguracji pastylek oraz kart magnetycznych posiada jedynie osoba o statusie menedżera, której autoryzacja odbywa się za pomocą specjalnej pastylki menedżera.

czytaj całość »
Jak zgłosić zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy o pojemności powyżej 2 500 litrów do Urzędu Dozoru Technicznego? 0
Jak zgłosić zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy o pojemności powyżej 2 500 litrów do Urzędu Dozoru Technicznego?

Według obowiązującego prawa każdy dwupłaszczowy zbiornik o pojemności powyżej 2 500 litrów należy zgłosić do Urzędu Dozoru Technicznego, a konkretnie do Działu Ciśnieniowego najbliższego oddziału tej instytucji.

W celu dokonania zgłoszenia musisz przygotować następującą dokumentację:

  

  1. Wniosek o przeprowadzenie badania urządzenia podlegającego dozorowi technicznemu Pobierz wniosek

  2. Opis techniczny urządzenia Pobierz opis

  3. Dwie kopie oryginalnej dokumentacji od zbiornika ( całość )

  4. Mapka sytuacyjna Twojej posesji z oznaczeniem miejsca w którym znajduje się zbiornik. Może być to mapka pobrana z Geoportalu Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii . Mapka dodatkowo powinna zostać podpisana przez osobę decyzyjną następującymi słowami " Oświadczam, że usytuowanie zbiornika na mojej posesji jest zgodne ze stanem faktycznym".

 

Następnie wypełnione wnioski oraz przygotowaną dokumentację możesz złożyć osobiście w Urzędzie Dozoru Technicznego właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania bądź wysłać pocztą.  

Więcej na temat możesz przeczytać na stronach Urzędu Dozoru Technicznego w dziale o zbiornikach bezciśnieniowych do magazynowania substancji ciekłych zapalnych. Przejdź do strony

Jeżeli potrzebujesz pomocy w wypełnieniu wniosku o przeprowadzenie badania lub w wypełnieniu opisu technicznego urządzenia to z chęcią pomożemy. Zadzwoń 736 900 800 lub napisz biuro@twojezbiorniki.pl 

 



 

 

czytaj całość »
Co to jest zbiornik dwupłaszczowy i jak wygląda? 0
Co to jest zbiornik dwupłaszczowy i jak wygląda?

Co to jest dwupłaszczowy zbiornik na paliwo ?

Zbiornik dwupłaszczowy to nic innego jak " zbiornik w zbiorniku ". Faktyczny zbiornik w którym przechowywane jest paliwo ukryty jest w zbiorniku retencyjnym, który pełni także funkcję tzw. palety wychwytyjącej w której zbierze się ciecz na wypadek wycieku ze zbiornika wewnętrznego. Dodatkową funkcją zbiornika zewnętrznego jest ochrona pojemnika wewnętrznego przed uszkodzeniami mechanicznymi. Zbiornik zewnętrzny jest dużo bardziej elastyczny co sprawia, że przy kontakcie z pojazdem z łatwością amortyzuje siłę uderzenia i po chwili powraca do pierwotnego kształtu. W artykule zamieszczamy filmik udowadniający wysoką elastyczność zbiornika ochronnego: https://www.youtube.com/watch?v=SO11INFSSGk

Pomiędzy płaszczem wewnętrznym a płaszczem zewnętrznym zbiornika znajduje się tzw. przestrzeń między-płaszczowa w której zbiera się paliwo w przypadku nieszczelności zbiornika wewnętrznego. Jest to także miejsce gdzie instalowany jest detektor wycieku - urządzenie sygnalizujące dźwiękowo o powstałym wycieku. Na zdjęciu przedstawiono przekrój zbiornika dwupłaszczowego.

 

 

Czy firma handlująca olejem napędowym i rozwożąca go do swoich klientów, ryzykuje utratę koncesji lub karę finansową w przypadku gdy zleje paliwo do zbiornika typu "mauzer" lub beczki i innego zbiornika jednopłaszczowego? 4

Odbiorca paliwa płynnego jest zobowiązany do jego przechowywania w zbiornikach spełniających wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie.

czytaj całość »
TwojeZbiorniki.pl - Sklep internetowy dla Ciebie 0

Zapraszamy do nowego sklepu internetowego TwojeZbiorniki.pl

 

Sklep internetowy TwojeZbiorniki.pl powstał w 2017 roku z myślą o naszych klientach. Wszystko po to, aby ułatwić i przyśpieszyć zakupy. Zachowując przy tym wysoki poziom obsługi oraz profesjonalne doradztwo, np. za pośrednictwem infolinii 519 826 200. Nasza firma działa już od 2010 roku, dlatego możemy służyć bogatym doświadczeniem w procesie wyboru zbiornika i akcesoriów.

 

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl