
Bestsellery
- Zbiornik dwupłaszczowy 2500 litrów TW2020
- Zbiornik dwupłaszczowy do AdBlue Panther Eco 1500l Basic
- Zbiornik dwupłaszczowy do AdBlue Panther Eco 2500l Classic
- Zbiornik dwupłaszczowy ON Fortis Tank 1000l
- Zbiornik jednopłaszczowy do AdBlue Panther Eco 1500l
- Zbiornik mobilny 900L Truckmaster, pompa 12V, licznik K24 wersja LUX
- Zbiornik dwupłaszczowy ON Fortis Tank 1500l AGR
- Zbiornik dwupłaszczowy 2500 litrów Titan Standard 1
- Zbiornik dwupłaszczowy Kingspan 5000l Titan Standard 1 duża szafa
- Zbiornik dwupłaszczowy ON 5000 litrów atestowany
- TrolleyMaster 100 litrów - Diesel bez licznika
- Zbiornik Cisterna 1500 l - poziomy
Płyn X - blue w kanistrze 10L z lejkiem
Opis
Gwarantujemy produkt najwyższej jakości zgodny z obowiązującymi normami (ISO 22241 oraz EURO 5 i EURO 6) i dostawy wyłącznie certyfikowanego 32,5% wodnego roztworu mocznika oraz przestrzeganie norm w wytycznych dla dystrybucji płynu do spalin. Dostawy w opakowaniach jednostkowych (np. IBC 1000 l) realizowane są wyłącznie w opakowaniach dedykowanych do tego celu z zachowaniem parametrów jakościowych ISO 22241.
Co to jest XBlue?
Płyn ten nie jest toksyczny, jest ponadto bezbarwny i bezwonny oraz nieszkodliwy dla środowiska, człowieka i nie jest niebezpieczny. Nie jest także dodatkiem do paliwa, jak myślą niektórzy użytkownicy. W samochodzie jest dla niego nie tylko oddzielny zbiornik, ale także osobny wlew.
Jak działa płyn do oczyszczania spalin?
Płyn jest podawany pod wysokim ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) pojazdu z silnikiem zasilanym olejem napędowym. Katalizator ten służy wyłącznie do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). Gdy XBlue dostaje się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Wchodzi w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot i parę wodną.
Dlaczego stosujemy płyn do oczyszczania spalin?
Z myślą o bezpieczeństwo środowiska naturalnego ponieważ XBlue bezpośrednio wpływa na redukcję szkodliwych tlenków azotu (NOx), odpowiedzialnych za kwaśne deszcze i efekt cieplarniany, do nietoksycznych substancji. W konsekwencji, płyn ten umożliwia zmniejszenie ilości spalin, emitowanych przez pojazd co pozwala spełnić rygorystyczne normy jakie Unia Europejska wprowadziła od 2014 roku w zakresie emisji spalin przez pojazdy mechaniczne. Unia Europejska normą EURO 6 ograniczyła dopuszczalną emisję spalin, w tym emisję tlenku azotu (NOx) z dotychczasowych 180 mg/km (EURO 5) do poziomu 80 mg/km. Dzięki zastosowaniu płynu możliwe jest oczyszczenie spalin oraz redukcja tlenków azotu do poziomów wyznaczonych przez unijne przepisy.
Korzyści ze stosowania płynu XBlue w układzie SCR:
- spełnianie dyrektyw unijnych dotyczących ograniczeń w emisji spalin,
- zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska,
- zniżki w opłatach drogowych i podatkach. W UE(na terenie Polski od lipca 2011 r. wprowadzony został elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Do 2014 r. system obejmie 2 880 km dróg. Samochody ciężarowe, spełniające wyższe normy, płacą mniejsze stawki za przejechane kilometry),
- zmniejszenie awaryjności pojazdów, a tym samym także wydłużenie okresów między-serwisowych pojazdów,
- podniesienie wartości samochodu przy odsprzedaży.