Produkt dnia
Zbiornik dwupłaszczowy 5000l Swimer Tank Classic
Zbiornik dwupłaszczowy 5000l Swimer Tank Classic
16 000,00 zł 13 999,00 zł 13 008,13 zł 11 381,30 zł
szt.
Zbiornik 7500l Swimer Tank Exclusive
Zbiornik 7500l Swimer Tank Exclusive
22 500,00 zł 19 999,00 zł 18 292,68 zł 16 259,35 zł
szt.
Zbiornik dwupłaszczowy ON 10 000l Swimer Tank Basic
Zbiornik dwupłaszczowy ON 10 000l Swimer Tank Basic
20 541,00 zł 17 999,00 zł 16 700,00 zł 14 633,33 zł
szt.
Zbiornik dwupłaszczowy 2500 litrów Titan Standard 1
Zbiornik dwupłaszczowy 2500 litrów Titan Standard 1
9 000,00 zł 7 317,07 zł
szt.
Zbiornik na wodę pitną 2500l
Zbiornik na wodę pitną 2500l
4 600,00 zł 3 899,00 zł 3 739,84 zł 3 169,92 zł
szt.
Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy DESO K24 5000 litrów
Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy DESO K24 5000 litrów
10 500,00 zł 8 299,00 zł 8 536,59 zł 6 747,15 zł
szt.
Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy DESO 1340 litrów
Zbiornik dwupłaszczowy na olej napędowy DESO 1340 litrów
8 000,00 zł 4 999,00 zł 6 504,07 zł 4 064,23 zł
szt.
Koniec przechowywania paliwa w jednopłaszczowych mauzerach? Nowe Przepisy 2

zbiornik-na-paliwo-swimer-tank-5000l



Po wejściu w życie tzw. „pakietu przewozowego” wiele mówi się o ewentualnych kontrolach warunków w jakich odbiorcy magazynują paliwa, a zwłaszcza olej napędowy. Tymczasem przepisy nakazujące przechowywanie oleju napędowego w dwu-płaszczowych, atestowanych zbiornikach istnieją już od wielu lat. Głównym przepisem prawnym regulującym tą kwestię jest 

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r.w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów(Dz. U. z dnia 22 czerwca 2010 r.), które Dopuszcza przechowywanie paliw płynnych klasy III, na potrzeby własne użytkownika, w zbiorniku naziemnym dwu płaszczowym o pojemności do 5 m3.

Do takich "zakazanych" zbiorników należą, najczęściej używane w Polsce do magazynowania oleju napędowego, zbiorniki jednopłaszczowe o pojemności 1000l tzw. "mauzery" . Wyklucza je przede wszystkim brak drugiego płaszcza oraz atestów dopuszczających je do magazynowania paliw. Zachęcamy do wymiany swojego starego zbiornika na zbiornik atestowany - co ułatwi proces zakupu paliwa z dostawą i nie narazi odbiorców na kary grzywny z tytułu magazynowania paliwa w niewłaściwy sposób.

W ostatnim czasie dostajemy wiele pytań dotyczących zgłaszania zbiorników do instytucji kontrolujących. 

W przypadku zbiorników o pojemności do 2500l włącznie użytkownik nie ma obowiązku zgłaszania ich do Urzędu Dozoru Technicznego gdyż objęte są one tzw. uproszczonym dozorem technicznym. Obowiązek ten powstaje dla wszystkich zbiorników o pojemności powyżej 2500l. Zgłoszenia do UDT w przypadku zbiorników o pojemności powyżej 2500l dokonać należy wypełniając wniosek o przeprowadzenie badania technicznego UDT, oraz złożyć go wraz z 2 kopiami dokumentacji dostarczonej przez producenta urządzenia, oraz z mapką usytuowania zbiornika potwierdzoną przez specjalistę ds. p.poż, w odpowiednim dla swojego miejsca zamieszkania oddziale UDT. Następnie czeka nas wizyta inspektora w celu sprawdzenia zbiornika. Jeśli zbionik spełniać będzie wszystkie wymogi Ustawy o Dozorze Technicznym to zostanie on dopuszczony do użytkowania. Koszt rewizji zbiornika wykonanej przez Inspektora UDT to 237zł brutto. Rewizja dokonywana jest co 2 lata. Podczas takiej kontroli Inspektor sprawdza czy usytuowanie zbiornika jest zgodne z mapką dostarczoną przy zgłoszeniu, czy zbiornik jest prawidłowo uziemiony oraz czy zbiornik wyposażony jest w detektor wycieku między płaszczami.

Komentarze do wpisu (2)

22 października 2019

Witam Wszystko ładnie wygląda, ale zbiorniki na olej napędowy wymagają pozwolenia budowlanego

3 maja 2020

Z przyjemnością informujemy, że od 1 kwietnia 2020 roku, zmianami w ustawie o Prawie Budowlanym, zbiorniki dwupłaszczowe na paliwo o pojemności nie przekraczającej 5000 litrów nie wymagają pozwolenia budowlanego.